NERVA explica 5 claus per submergir-te en la mobilitat sostenible sense grans desemborsaments parant atenció a alguns aspectes bàsics.
NERVA ha volgut detallar breument quins són els 5 punts clau per prendre la millor decisió quan algú es planteja aconseguir aquest tipus de vehicles.
1- FACILITAT D’ADQUISICIÓ
La necessitat de fer un gran desemborsament inicial pot ser la causant que un futur usuari es faci enrere a l’hora d’aconseguir un escúter elèctric. Per això, la possibilitat d’adquirir-lo sense quota d’entrada ni de sortida resulta un avantatge determinant durant el procés de consideració de compra.
Un exemple d’això és el programa de rènting Rentall by Nerva, ja disponible, que permet accedir a l’EXE per només 178,45 € mensuals (durant 48 mesos), acollint-se al Pla Moves III i amb una sèrie de serveis inclosos, com a matriculació, impostos, manteniments anuals, ITV, canvi de pneumàtics, assegurança a tot risc amb franquícia i quilometratge anual de 6.000 km/any. Sense grans desemborsaments, accessible per a tothom.
2- FUNCIONALITAT
Qui valora la possibilitat d’adquirir un escúter elèctric busca una moto que sigui perfecta per al dia a dia. Que li permeti realitzar trajectes urbans i interurbans i que sigui còmoda. Aquí, un escúter de tipus GT pot ser la clau, ja que, per la seva mida, garanteix el confort del motorista i del seu possible acompanyant, així com la possibilitat de portar una càrrega més gran que admeten altres vehicles de dues rodes.
En aquest sentit, l’EXE, equivalent a un escúter de 125 cc, amb potència neta màxima de 9 kW (pic de 12 kW) i dues bateries de liti-ferrofosfat (LFP), té capacitat per albergar fins a dos cascos, així com la possibilitat d’acoblar un top case. Ofereix una autonomia de fins a 150 km, sent així una opció immillorable per a la nostra vida diària, i s’adapta a les necessitats del motorista i de la via per la qual circula gràcies als seus tres modes de conducció: ECO (circulació urbana), NORMAL ( vies de circumval·lació i carreteres nacionals) i SPORT (autopista).
3- ESTALVI
Quan es parla de vehicle elèctric, es pensa automàticament en estalvi. En primer lloc, perquè el cost de la seva càrrega és notablement menor al d’un dipòsit de benzina. Prenent com a referència el Nerva EXE, la recàrrega completa de les seves bateries costa menys de dos euros, amb els quals podem arribar a recórrer fins a 150 km; mentre que amb un vehicle de combustió, recórrer aquesta mateixa distància costa al voltant dels 17 euros.
A més, el manteniment dels vehicles elèctrics, siguin motos o cotxes, és molt menor. En el cas concret de l’EXE, les dues bateries de liti-ferrofosfat, fabricades pel gegant BYD, compten a més amb garantia de 5 anys i també poden ser adquirides per rènting. El triangle de l’estalvi es tanca amb les diferents ajudes estatals per a l’adquisició de vehicles elèctrics, com l’esmentat Pla Moves III.
4- CURA DEL MEDI AMBIENT
Un altre dels punts clau a l’hora d’apostar per un escúter elèctric és que es tracti efectivament d’un vehicle respectuós amb el medi ambient, és a dir, amb 0 emissions. Cada vegada és més gran el percentatge de la societat que es preocupa activament per la cura de l’entorn i, a més, cada vegada són més les normatives que limiten la circulació de motos i cotxes altament contaminants.
Seguint amb el Nerva EXE, en ser 100% elèctric, és 100% respectuós amb la natura i pot circular per qualsevol via.
5- ECONOMIA CIRCULAR I IMPACTE SOCIAL
El terme “economia circular” s’ha situat en els darrers anys com el focus de la societat. Gastem i malgastem molt. Per això, és bàsic concebre productes que tinguin més d’una vida, tant en temps com en tipus d’ús. Per exemple, les bateries que equipa l’EXE, una vegada que la seva autonomia per a l’ús en automoció es vegi reduïda, segueixen sent útils de la mà de la Fundació EKI. Quan són retirades dels vehicles, passen a formar sistemes d’emmagatzematge d’energia, destinats a recollir energia renovable que és utilitzada en projectes fotovoltaics a països en vies de desenvolupament.