Per al 2023 tota la gamma Vespa GTS és encara millor amb una sèrie d’innovacions tècniques que augmenten la seguretat i el confort.
La nova gamma Vespa GTS, rica en equipament de sèrie, consta de quatre versions, cadascuna d’elles amb una ànima ben definida: la clàssica i elegantíssima Vespa GTS, la contemporània GTS Súper, la briosa GTS SuperSport i la hipertecnològica Vespa GTS SuperTech.
Totes elles disponibles amb dos motors diferents i eficients: el conegut i popular monocilíndric 125 i-get i el 300 hpe (High Performance Engine), un dels més recents fruits de la tecnologia del Grup Piaggio, orientada a la creació de motors cada cop més avançats i eficients en termes de reducció d’emissions i de consum de combustible.
Nascuda el 2003 amb l’arribada de la Vespa Gran-turisme 125 i 200, la gran família Vespa va evolucionar a partir del 2005 amb l’arribada de la versió GTS 250 i després amb el creixement de les prestacions gràcies a les motoritzacions de fins a 300 c.c.
El 2016, a la Vespa GTS es va sumar també la família de motors i-get, disponibles en cilindrades de 125 i 150 c.c. El 2019 s’estrena el motor de 300 hpe amb més de 23 CV, el més potent mai adoptat en una Vespa, i la versió SuperTech, la primera Vespa de gran carrosseria equipada amb una pantalla TFT en color.
La nova Vespa GTS incorpora la darrera evolució del motor monocilíndric de 300 c.c., 4 temps, 4 vàlvules, refrigeració líquida i injecció electrònica: producte de l’experiència del centre de recerca i desenvolupament del Grup Piaggio, anomenat 300 hpe (High Performance Engine), la unitat s’ha beneficiat de nombroses intervencions destinades a aconseguir més prestacions i millor manejabilitat, reduint alhora el consum i el soroll.
La potència màxima és de 17,5 kW (23,8 CV) a 8.250 rpm, mentre que el parell màxim és de 26 Nm a 5.250 rpm. Valors absoluts de referència, immediatament apreciables en l’acceleració des d’aturat, que van acompanyats d’una important reducció del consum de combustible, de fet, de 30,3 km/l al cicle WMTC.
El 300 hpe és el motor de més rendiment mai muntat en una Vespa, un resultat aconseguit gràcies al meticulós treball dels enginyers de Piaggio en la majoria dels components. L’objectiu principal del projecte era optimitzar l’eficiència termodinàmica, reduir la fricció i disminuir el soroll de funcionament del motor, alhora que s’augmentaven les prestacions i la facilitat de conducció en general, amb el pes i les dimensions al capdamunt de la seva categoria.
Tots els models de la nova gamma Vespa GTS estan també disponibles amb un motor 125 i-get amb injecció electrònica, distribució amb quatre vàlvules i refrigeració líquida. Un motor a dalt de tot de la seva categoria per les seves prestacions i respecte al medi ambient.
Els motors de la família i-get es caracteritzen per l’adopció del sistema Start & Stop patentat per Piaggio i anomenat RISS (Regulator Inverter Start & Stop System). El sistema preveu l’eliminació del clàssic motor d’arrencada, substituït per un “muntatge directe” elèctric sense escombretes, és a dir, instal·lat directament al cigonyal. Els avantatges són molts: arrencada més silenciosa, més lleugeresa i fiabilitat, menor consum.