Brixton Crossfire 500 XC

La Brixton Crossfire 500 XC és la versió “scrambler” de la seva germana de carretera Crossfire 500.

Les motocicletes trail són actualment un segment en alça, però hi ha motoristes que prefereixen un model de carretera amb certs tocs off-road.

És en aquest segment on les “scrambler” van agafant cada cop més protagonisme.

I la Brixton Crossfire 500 XC és una de les més ben preparades i equipades per exercir aquesta faceta.

Brixton, marca pertanyent al grup austríac KSR, ha fet un model realment únic i atractiu.

Estètica

Especialment suggerent ens ha semblat la seva estètica que emfatitza el seu aspecte camperol, sense decoracions estridents, però amb un disseny contundent.

La marca ha posat especial èmfasi en emfatitzar el caràcter offroad de la Crossfire 500 XC. La tenim disponible en un sol color, el Desert Gold Matt, color sorra que potencia el seu aspecte aventurer.

Trobem bons detalls per a les sortides per pistes de terra com parafangs davanter alt, manillar alt, protector de far, protector de radiador i motor, protectors laterals, fuita d’alumini de sortida alta, gomes al dipòsit per controlar bé de peu, suspensions de major recorregut, pneumàtics mixtos i llanta de 19” davant i 17” darrere.

Tot això per aconseguir una imatge d’aventurera esportiva, augmentada pels números d’estil competició a les plaques laterals.

La posició de conducció és còmoda gràcies al manillar que eleven les torretes, un bon seient pla i la forma del dipòsit que permet abraçar-lo bé amb les cames per mantenir el control.

Els comandaments són d’accionament suau i el canvi de 6 marxes és tota una delícia.

Motor

El motor és un bicilíndric en línia de 4 temps, refrigerat per líquid i alimentat per injecció electrònica que ofereix una potència de 47,6 CV a 8.500 rpm i un parell de 43 Nm / 6750 rpm.

És un motor de comportament molt noble, que treballa molt bé a mitjans i baixos i que s’estira fins als 160 km/h.

Instrumentació

El quadre d’instruments està format per una esfera LCD negativa amb velocímetre, tacòmetre, marxa engranada, nivell de combustible, rellotge horari i testimonis lluminosos de llargues, intermitents, càrrega bateria, ABS, oli i temperatura refrigerant.

Pel que fa a la il·luminació és “full led”, destacant la llum diürna i una visió molt bona en conducció nocturna.

Components

Brixton no ha escatimat recursos a la Crossfire 500 XC, amb components de gran qualitat, difícils de veure al seu segment.

Les suspensions estan signades per Kayaba, amb una forquilla invertida davantera de 150 mm de recorregut, ajustable en compressió.

A la part del darrere trobem un amortidor Kayaba de 130 mm de recorregut, regulable en extensió i precàrrega.

L’equip de frens és del prestigiós fabricant espanyol J. Juan, amb un disc davanter de 320 mm amb pinça radial de 4 pistons i darrere un disc de 240 mm amb pinça de dos pistons.

Tots dos trens estan assistits per la versió 9.1 ABS-Bosch de dos canals que atorga la seguretat necessària en qualsevol moment, encara que no és desconnectable per a circulació offroad.

Per millorar la conducció offroad, la llanta davantera és de 19”, mentre que a la part del darrere munta una llanta de 17”.

Les llantes ofereixen un detall exclusiu amb el cap dels radis muntat fora del pneumàtic, un gadget digne d’agrair.

Porta uns pneumàtics mixts Pirelli Scorpion Rally STR amb mides 110/80-19” davant i 150/60-17”.

Conducció

Quan la posem en marxa el bicilíndric rugeix amb ganes i empeny amb força, i l’agilitat que ens ofereix el seu manillar alt convida a donar gas.

La Brixton Crossfire 500 XC es mou amb soltesa, i amb el seu aplom a l’asfalt sembla que estiguem pilotant una moto de més cilindrada.

Gran nota a la frenada que es mostra precisa en tot moment, igual que el funcionament de les suspensions.

En tenir una geometria diferent de la d’una moto de carretera, en carreteres serpentejades podem esprémer-la al màxim.

Els pneumàtics disposen de bona agafada i la major altura al terra aconsegueix que puguem realitzar unes bones inclinades.

Si la carretera és sotragada i amb molts revolts, poques motos hi podran competir.

Tot i que no és una trail, la Brixton Crossfire 500 XC sí que permet sortir del negre asfalt i per pistes de terra en bon estat es pot anar a bon ritme.

Amb un excel·lent treball per part dels pneumàtics i suspensions, la Brixton Crossfire 500 XC s’ha mostrat com una moto molt polivalent, perfecta per a qualsevol tipus d’ús i amb una estètica molt aconseguida.

FITXA TÈCNICA

Motor: 4 temps, bicilíndric en línia
Cilindrada: 486 cc
Alimentació: injecció electrònica
Refrigeració: líquida
Potència: 47.6 CV a 8.500 rpm
Parell motor màxim: 43 Nm a 6.750 rpm
Caixa de canvi: 6 velocitats
Fre del davant: disc de 320 mm, pinça radial de 4 pistons, ABS doble canal
Fre del darrere: disc de 240 mm, pinça d’1 pistó, ABS doble canal
Suspensió del davant: forquilla invertida Kayaba de 150 mm de recorregut
Suspensió del darrere: amortidor Kayaba de 130 mm recorregut
Pneumàtic del davant: 110/80-19”
Pneumàtic del darrere: 150/60-17”
Pes en ordre de marxa: 195 kg.
Alçada seient: 839 mm
Llarg x Ample x Alt: 2.164x851x1.203 mm
Consum: 4 l/100 km
Velocitat màxima: 160 km/h
Preu: 7.699 euros