Bagnaia podria sortir campió de MotoGP a Malàisia després de treure el màxim del zero de Quartararo.
El compte enrere definitiu està en marxa. Després de tres anys d’espera, les estrelles de MotoGP van tornar a l’increïble traçat de Phillip Island amb motiu d’un Gran Premi Animoca Brands d’Austràlia que prometia grans i nombroses emocions.
Recapitulem. Un total de 5 pilots arribaven compresos en 40 punts i tots ells disposats a esprémer al màxim les opcions d’alçar la corona mundial. Amb encara 75 punts en joc, el llavors líder, Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™), després de viure un malson a Tailàndia, va veure retallada la seva distància al comandament de la general de 18 a 2 punts respecte a Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), cosa que també va permetre Aleix Espargaró (Aprilia Racing), Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) i Jack Miller (Ducati lenovo Team) augmentar les seves opcions.
El Mundial estava renyit al màxim i després d’un cap de setmana ple d’incògnites, ningú no s’atrevia a fer les seves apostes per a la carrera a Phillip Island, ja que sempre és millor que la incertesa i el talent d’aquestes estrelles del motociclisme facin el mateix: brillar i sorprendre.
El primer a deixar sense alè tots els aficionats australians va ser el pilot local Jack Miller, que sense esperar-lo va ser envestit per un Alex Márquez (LCR Honda Castrol) que va perdre el control de la seva Honda i se’l va acabar emportant. D’aquesta manera, el 43 es quedaria sense opcions matemàtiques d’aconseguir la corona del 2022. Així la lluita quedava reduïda a quatre pilots. Però en un vist i no vist, tan ràpid com és el circuit de Phillip Island, el Mundial va fer una nova bolcada, després que Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) protagonitzés una altra de les notes més amargues de la jornada. Després de patir una petita sacsejada a lloms del seu M1 que el va obligar a perdre nombroses posicions -un mal que podia considerar-se ‘menor’ tenint en compte que la cursa tenia moltes voltes al davant i que va aconseguir tornar a la zona dels punts-, el pitjor dels desenllaços per a ‘El Diablo’ va acabar arribant. Caiguda, nou zero i pèrdua del lideratge.
Amb el comandament de la general recalant en mans de ‘Pecco’, que va lluitar per la victòria durant tota la cursa, cosa que podrien haver estat 23 punts d’avantatge sobre Quartararo van acabar convertint-se en 14 després de la brillant actuació d’Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) i Marc Márquez (Repsol Honda Team), que van deixar l’Italià tancant el Top 3.
Una posició molt valuosa, que sap a glòria tenint en compte que d’aquesta manera la punta de llança de Ducati arriba a la propera carrera a Malàisia amb el seu primer match point. Amb tan sols 50 punts en joc i després d’un salvatge assalt al sud d’Austràlia, si Bagnaia aconsegueix la victòria al Circuit Internacional de Sepang i Quartararo no puja al podi… ‘Pecco’ farà realitat el somni de Ducati.
És cert que és més fàcil dir-ho que executar-lo, ja que malgrat que la Ducati arriba a un territori força favorable, tant el francès com Aleix Espargaró i Enea Bastianini intentaran allargar la lluita fins a l’última ronda a València. Tot i que són opcions més remotes, matemàticament, el català i el pilot de Gresini encara tenen opcions en situar-se a 27 i 42 punts, respectivament, després de finalitzar 5è Bastianini i 9è l’espanyol. Així està el Top 5 de la general: Francesco Bagnaia – 233 punts Fabio Quartararo – 219 punts (-14) Aleix Espargaró – 206 punts (-27) Enea Bastianini – 191 punts (-42) Jack Miller – 179 punts (-54)