La DesertX 2023, disponible en color Matt Star White Silk i decoració “RR22”, és la primera de la gamma Ducati a oferir navegació Turn by Turn integrada.
La identitat de la DesertX no deixa cap dubte: és la primera Ducati moderna amb una roda davantera de 21″ i ha estat dissenyada per fer front fins i tot a les condicions tot terreny més exigents. Presentada en color Matt Star Silk, al qual s’ha afegit la nova decoració “RR22”, és el primer model de la gamma Ducati a introduir el nou sistema de navegació Turn by Turn.
El navegador integrat es basa en el sistema multimèdia Ducati, que utilitza la instrumentació TFT de la moto per mostrar la guia de ruta calculada per l’aplicació Ducati Link. D’aquesta manera, les funcions de navegació es poden aprofitar sense un dispositiu extern. A causa del posicionament ergonòmic de la instrumentació, es poden llegir les instruccions sense haver d’apartar gaire la vista de la carretera, amb importants beneficis de seguretat en comparació amb l’ús de solucions de tercers. No cal equipar-se amb dispositius addicionals a més del Sistema Multimèdia Ducati, per la qual cosa no cal instal·lació i connexió al sistema elèctric, amb un benefici per al client en termes econòmics, però també en termes de disponibilitat de la moto, ja que l’activació de les funcions fa només uns minuts.
És un accessori oficial de Ducati Performance i es pot comprar a les botigues Ducati juntament amb la moto o fins i tot en una data posterior, cosa que permet que sigui utilitzat fins i tot per aquells que ja posseeixen una DesertX.
El sistema es basa en la connexió Bluetooth entre la moto i el telèfon intel·ligent (iOS o Android) i els auriculars als cascos del pilot i del passatger a través del Sistema Multimèdia Ducati (accessori que es compra per separat), que mostra notificacions a el panell dinstruments sobre trucades telefòniques, missatges / correus electrònics rebuts i escoltar música des del telèfon intel ligent.
Per utilitzar el sistema de navegació Turn by Turn, cal la darrera versió de l’aplicació Ducati Link i l’activació de la llicència d’usuari. Després d’això, tot el que heu de fer és ingressar una o més destinacions perquè l’aplicació calculi la ruta segons les vostres preferències (més ràpid, més eficient, exclusió d’autopistes de peatge, etc.) i podeu començar a navegar.
El telèfon es pot col·locar a la butxaca, en una bossa de dipòsit o al suport Ducati Performance, sense la necessitat de mantenir la pantalla encesa. La navegació es fa amb el suport de mapes, que es poden descarregar amb antelació per reduir el consum de dades o per evitar entrar en dificultats en àrees amb poca cobertura de senyal. No obstant això, en mantenir el telèfon en línia, és possible aprofitar les indicacions de trànsit en temps real.
Les adreces de navegació es mostren a la pantalla, deixant espai per a la informació rellevant per a la conducció de manera que la seguretat no es vegi compromesa. També amb vista a la seguretat, el sistema mostra el següent gir juntament amb la indicació del gir que s’aproxima, perquè el conductor pugui preparar-se amb suficient antelació les maniobres que es duran a terme més tard. També es poden visualitzar els límits de velocitat del tram que s’està recorrent gràcies a les dades dels mapes.
El sistema permet escollir quines indicacions rebre (visuals o visuals i auditives, si la connexió a l’auricular del conductor està activa) i registrar la ruta juntament amb totes les dades sobre velocitat, angle d’inclinació i fotos fetes durant el viatge, perquè l’experiència pugui ser reviscuda o compartida amb amics.
El sistema, la funcionalitat del qual evolucionarà constantment en futures versions, també serà adoptable a la Diavel V4. La cobertura de mapes ja és extensa, i s’incrementarà progressivament els propers mesos amb la incorporació de la Xina, Corea del Sud i el Japó.
