La Kawasaki Ninja 400 és una veritable esportiva preparada per als posseïdors de l’A2.
Les Kawasaki Ninja són sinònim d’esportives d’alt nivell, i la Ninja 400 2023 no es queda enrere.
Motor
El motor és un bicilíndric en paral·lel de 399 cc, DOHC, 8 vàlvules, refrigerat per líquid i alimentat per injecció, que ofereix una potència de 45 CV a 10.000 rpm i un parell màxim de 37 Nm a 8.000 rpm.
La caixa de canvis és de 6 velocitats i està equipat amb embragatge anti-rebot. Aquest propulsor ofereix un rendiment més gran en tota la gamma de revolucions que el del seu antecessor.
La seva resposta és suau i lineal, però alhora decidida en totes les seves marxes. Un altre dels seus avantatges és la seva mida reduïda i compacta, al nivell de models de 250 cc.

Disseny
La Ninja 400 té una estètica inspirada en el de la Kawasaki Ninja H2, amb un frontal tremendament esmolat que es projecta cap endavant.
La il·luminació és de LED íntegrament, destacant els dos fars davanters que contribueixen a emfatitzar l’aspecte agressiu de la moto.
El quadre d’instruments és de configuració esportiva amb un gran tacòmetre analògic central sobre fons negre, flanquejat a la part esquerra pels xivatos lluminosos ia la dreta per una pantalla LCD multifunció.



Xassís i Frens
El seu xassís multitubular en acer està inspirat en el de la Ninja H2, estant el motor muntat de forma rígida, utilitzat com a element de tensió.
La seva frenada és altament esportiva, format per un gran disc lobulat davanter de 310 mm (el mateix diàmetre que a la ZZR1400). A la part del darrere trobem un disc lobulat de 220 mm amb pistó doble, tots dos trens disposen d’ABS Nissin d’última generació.
Per la seva banda, a l’apartat de suspensions tenim davant una forquilla telescòpica de 41 mm, i darrere munta el sistema Unitrack de suspensió de gas i precàrrega regulable.


Ergonomia
El seu seient situat a només 785 mm del terra i un pes amb tot ple de 168 kg, fan de la Ninja 400 una moto molt, però que molt àgil i divertida.
Si hi afegim una posició de conducció còmoda, gràcies a uns estreps poc endarrerits ia un manillar per sobre de la tija de direcció, tenim una motocicleta perfecta per a ciutat o carretera.
La seva mida no és gaire gran, si mesures més de 1,80 costa una mica acoblar-t’hi bé. Com a nota negativa trobem uns retrovisors que per regular-los queden lluny dels nostres braços i cal estirar-se. I la pantalla del carenat cobreix molt poc i deriva el vent cap a les nostres espatlles, Kawasaki hauria de revisar aquest punt.
Les seves rodes són de 17” amb unes mides de pneumàtic davant de 110/70 i darrere de 150/60.

Conducció
A nivell de conducció la Kawasaki Ninja 400 t’enlluerna des del primer moment que et poses als seus comandaments. És lleugera, ràpida i el seu motor ofereix un alt rendiment, tot això la situa al capdamunt del seu segment.
Les Kawasaki Ninja són motos de bressol esportiu i la Ninja 400 realment segueix la més ferma tradició dels seus congèneres. La seva manejabilitat és perfecta per a ciutat, on per potència i motor podem deixar enrere la majoria de competidors.
Per divertir-s’hi, el millor és deixar enrere el medi urbà i encarar carretera oberta on puguem esprémer totes les seves virtuts.
La seva excel·lent part cicle aconsegueix que traçar les corbes sigui una tasca extremadament senzilla. El tren davanter es dirigeix per on li indiquem i no es mou gens ni mica de la traçada indicada.
Això ens dóna una gran confiança i aconsegueix extreure el pilot que tots portem a dins per esgotar al màxim.
El seu poc pes i un motor que està molt ple en tot el seu rang d’utilització aconsegueixen que en carreteres on la potència no ho és tot, puguem brillar a una gran alçada sorprenent motos de més cilindrada.
La Ninja 400 mostra un concepte esportiu, però que alhora és utilitzable com a moto de cada dia, aconseguint ser de les més completes gràcies a la seva enorme versatibilitat.


FITXA TÈCNICA
Motor: bicilíndric en paral·lel, 4 temps, 8 vàlvules
Cilindrada: 399 cc
Diàmetre per cursa: 70×51,8 mm
Refrigeració: líquida
Alimentació: injecció electrònica
Potència màxima: 45 CV a 10.000 rpm.
Parell màxim: 37 Nm a 8.000 rpm.
Fre del davant: disc lobulat de 310 mm, pinça de doble pistó, ABS Nissin
Fre del darrere: disc lobulat de 220 mm, pinça de pistó doble, ABS Nissin
Suspensió del davant: forquilla telescòpica de 41 mm
Suspensió del darrere: sistema Uni-Track de gas amb precàrrega ajustable
Pneumàtic del davant: 110/70-17”
Pneumàtic del darrere: 150/70-17”
Alçada seient: 785 mm
L x An x Al: 1990 x 710 x 1120 mm
Pes en ordre de marxa: 168 kg.
Preu: 6.999 euros (color negre)- Assegurança gratuïta
Preu: 7.199 euros (color KRT edició)- Assegurança gratuïta
