La KTM 390 Adventure SW és una nova versió que incorpora llantes de ràdis i noves gràfiques.
La nova versió de la KTM 390 Adventure porta les sigles SW (Spoked Wheels) que significa llantes de ràdis, una versió que converteix la KTM 390 Adventure SW en una veritable trail apta per a tot tipus de carreteres i camins.
KTM segueix mantenint per aquest 2023 dues versions de la 390 Adventure, la versió “standard” amb llantes d’aliatge, i la versió més offroad que és la que us presentem en aquest reportatge.
Potència de 44 CV
La KTM 390 Adventure en les seves dues versions rep per a aquest any unes noves gràfiques als laterals del dipòsit en color negre que combinen amb el color taronja clàssic de la marca.
El xassís ve pintat en taronja, i és un multitubular ultralleuger derivat de la KTM 450 Ral·li, un xassís que malgrat la seva lleugeresa ofereix un excel·lent compromís a la carretera o per pistes de terra, gràcies a la seva distància entre eixos de 1.430 mm i a un angle de direcció de 63,5 º.
Estètica
Aquesta nova versió 2023 ha estat redissenyada per millorar el seu comportament offroad, els spoliers del dipòsit i els panells laterals del darrere són lleugerament més amples que el seient per facilitar el control sobre la moto quan es condueix de peu sobre els estreps.
També hi trobem un robust protector de càrter per protegir els baixos del motor de cops en trams complicats.
Com a totes les KTM, la 390 Adventure SW ofereix unes línies anguloses i un especial far davanter amb un disseny únic, que pot agradar o no, però que defineix les motos de la marca austríaca.
La seva posició de conducció és bona tant en conducció per carretera com a offroad, sempre recordant que no és una enduro, sinó una trail que ens ofereix versatilitat tant fora com dins de l’asfalt.
El seient ens ha semblat molt encertat, còmode per a tot tipus de conducció i amb espai per als trajectes amb passatger, tenint aquest darrer unes àmplies nanses per agafar-se.

El quadre d’instruments està conformat per una pantalla TFT amb multitud d’informació i paràmetres, amb una visualització molt bona de tots els seus elements tant en conducció diürna com nocturna.
Des del manillar podem controlar i canviar de menú per accedir a la informació que ens interessi en aquell moment. Disposem de dos tipus de conducció Street i offroad, quan escollim aquest darrer tota l’electrònica de la moto està enfocada a la conducció fora d’asfalt.

Components
Com hem comentat anteriorment, aquesta versió 390 Adventure SW, està més enfocada cap a la conducció offroad que la versió “standard” gràcies a les seves rodes de ràdis amb una mida de la roda davantera de 19” i de 17” a la posterior, que permet un bon compromís entre l’asfalt i la terra, muntant alhora uns efectius pneumàtics Continental TKC80.
Com és norma de KTM, els components utilitzats són de gran qualitat i efectivitat, a l’apartat de les suspensions tenim davant una efectiva forquilla invertida WP Apex 43 amb un recorregut de 170 mm, i a la part posterior un monoamortidor WP Apex amb un recorregut de 177 mm. Les suspensions són totalment regulables i aconsegueixen una efectiva conducció offroad absorbint les irregularitats del terreny amb un amortiment estable i consistent.

Bona frenada també per a la KTM 390 Adventure SW amb un gran disc del davant de 320 mm amb una pinça d’ancoratge radial i 4 pistons i darrere un disc de 230 mm amb una pinça flotant de 1 pistó. Tots dos trens disposen d’ABS Bosch 9.1 MP desconnectable en corbes i mode offroad.

Motor
El motor de la 390 Adventure SW és una veritable joia que ens ha enlluernat per un comportament realment eficaç tant per carretera com per muntanya.
És un monocilíndric de 4 temps alimentat per injecció electrònica i refrigerat per líquid que ofereix una potència de 44 CV que juntament amb un canvi seqüencial QUICKSHIFTER+ de 6 velocitats ens permet una conducció realment alegre i divertida.

Conducció
L’alçada del seient és de 830/855 mm, en la seva posició baixa i amb un 1,73 arribes just a terra, encara que bé és veritat que t’hi acostumes ràpidament, ja que el seu pes en sec de 161 kg. fa que a les parades si inclinem la moto de banda no hi hagi por que ens venci.
Quan proves la KTM 390 Adventure SW, et preguntes perquè ens entossudim en motos trail de grans cilindrades amb pesos i mides desmesurades, quan amb aquesta màquina podem aconseguir una conducció molt efectiva en carreteres revirades i sobretot en offroad, on la seva agilitat i baix pes la fa ser molt superior a les més potents però també més pesades i difícils de manejar trail bicilíndriques.
El motor ofereix unes reaccions molt ràpides i enèrgiques en totes les seves marxes, fent que gaudim de la seva conducció en tot moment. Amb un consum de 3,37 l/100 km i un tanc de combustible de 14,5 litres, també ens permet fer llargs recorreguts sense necessitat de proveir.
Només hem trobat un defecte en aquesta motocicleta, i és en circulació per autopista, ja que a partir de 110 km/h el tren davanter té unes petites oscil·lacions que ens indiquen que no és el territori on es desenvolupa millor.
La KTM 390 Adventure SW és una motocicleta perfecta i molt recomanable per divertir-se i fer descàrregues d’adrenalina, en carreteres de corbes amb ferm en mal estat es converteix en una de les reines indiscutibles i si t’agrada la conducció offroad amb ella podràs fer entremaliades impossibles amb motos de més pes i cilindrada, per tot això es converteix en una bona elecció per a tot tipus de pilots que busquen en la seva moto diversió i efectivitat.

FITXA TÈCNICA
Motor: 4 temps monocilíndric
Refrigeració: líquida
Alimentació: injecció electrònica
Potència: 44 CV
Canvi: 6 marxes
Cursa per diàmetre: 60×89 mm
Cilindrada: 373,2 cc
Fre del davant: disc 320 mm amb pinça radial de 4 pistons, ABS desconnectable
Fre del darrere: disc de 230 mm amb pinça flotant d’1 pistó, ABS desconnectable
Suspensió del davant: forquilla invertida WP Apex 43, 170 mm recorregut
Suspensió del darrere: monoamortidor WP Apex de 177 mm de recorregut
Alçada lliure a terra: 200 mm
Pes en sec: 161 kg.
Alçada seient: 830/855 mm
Preu base: 7.569 euros



