La KTM Duke 125 manté intacte el mateix esperit esportiu de les seves germanes grans.
KTM imprimeix un segell esportiu a tots els seus models, i la Duke 125 tot i ser el benjamí de la família segueix fidel el lema “Ready to Race” de la marca austríaca.
I és que KTM l’ha dotat d’uns components excel·lents per aconseguir que la Duke 125 sigui una de les 125 cc més competitives i completes del mercat.
Estètica
La seva estètica ens ofereix una imatge tremendament esportiva, de línies afilades i anguloses, la nova gràfica ressalta la seva esportivitat, en què el “125” ocupa pràcticament tot el lateral del dipòsit.
Destaca també el seu peculiar far davanter, del mateix estil que les Duke de més cilindrada, i els seus petits intermitents que li confereixen un caràcter molt agressiu.
El seient és de dos plans i com a bon detall trobem el subxassís entrant pel colí del darrere, mentre que el portamatrícules s’allarga cap a la roda del darrere.
Potència de 15 CV
La il·luminació és “full LED” i el quadre d’instruments està compost per una pantalla TFT de bona mida i lluminositat, que ofereix una gran quantitat d’informació: velocitat, compte-revolucions, rellotge horari, nivell de combustible, temperatura motor, marxa engranada , totalitzador i parcial, indicador cavallet lateral, càrrega bateria, i els xivatos lluminosos d’oli, intermitents, llargues, neutral, ABS, injecció…, una informació realment completa per tractar-se d’una 125 cc.




Motor i Components
El motor d´aquesta petita joia és un monocilíndric de 4 temps que ens ofereix una potència de 15 CV, al límit per a la convalidació amb el carnet de cotxe, està refrigerat per líquid i alimentat per injecció electrònica.
Els components utilitzats per la Duke 125 són de gran qualitat, com l’efectiva forquilla invertida WP Apex 43 amb un recorregut de 142 mm o el monoamortidor del darrere de 150 mm de recorregut també de WP, aconseguint un comportament de les suspensions que brilla a un alt nivell.
Un altre punt a destacar són els seus efectius frens, amb un gran disc davanter de 320 mm amb pinça de 4 pistons i ancoratge radial i darrere un disc de 230 mm amb pinça flotant d’1 pistó, tots dos trens assistits per ABS Bosch de dos canals, amb això aconseguim una frenada tremendament efectiva en tota mena de condicions.
Però tot això no serviria de res si el xassís no estigués a l’alçada, i en aquest aspecte la KTM Duke 125 no defrauda en absolut, el xassís multitubular d’acer ofereix una excel·lent rigidesa en ús esportiu i permet una gran agilitat en la seva conducció.



Conducció
En marxa podem comprovar que al motor li agrada anar alt de voltes, és per això que has d’aprofitar al màxim tot allò que ofereixen els seus 15 CV i jugar amb les 6 velocitats.
Amb una postura de conducció còmoda gràcies a un manillar ample que ajuda a moure la direcció amb una agilitat felina, la Duke 125 es converteix en una arma temible en conducció urbana, i és realment difícil seguir la seva estela.
El consum de la KTM Duke 125 és contingut de només 2,42 l/100 km, per la qual cosa, gràcies a un dipòsit de benzina de 13,4 litres podem tenir una autonomia molt important.

On gaudirem amb ella és en carreteres revirades, on puguem esprémer totes les seves qualitats ciclístiques i de motor.
La Duke 125 és una excel·lent mestra per a tots els motoristes que comencen amb motos de marxes, amb ella pots aprendre a traçar correctament als revolts per fer el pas més endavant cap a models de més cilindrada.
Si a tot això unim un ajustat pes de 139 kg., la Duke 125 es mostra com una de les millors 125 cc del moment, una motocicleta que sorprèn des del primer moment i que permet esprémer al màxim els teus dots de pilot.
FITXA TÈCNICA
Motor: monocilíndric, 4 temps
Diàmetre per carrera: 58×47,2 mm
Cilindrada: 124,7 cc
Potència: 15 CV
Canvi: 6 velocitats
Refrigeració: líquida
Alimentació: injecció electrònica
Fre del davant: disc de 320 mm, pinça radial de 4 pistons, ABS Bosch doble canal
Fre del darrere: disc de 230 mm, pinça flotant 1 pistó, ABS Bosch doble canal
Suspensió del davant: forquilla invertida WP de 142 mm de recorregut
Suspensió del darrere: monoamortidor WP de 150 mm de recorregut
Alçada seient: 830 mm
Pes en sec: 139 kg
Preu base: 5.349 euros