Triumph ha aprofitat la seva presència al Campionat del Món de Velocitat com a proveïdor oficial de motors de Moto2™ per descobrir la seva nova família Street Triple 765 per al 2023.
L’equip d’enginyers de Triumph ha treballat àrduament per treure a la llum tres noves Street Triple que incorporen actualitzacions de motor derivades directament del programa de motors de competició per a Moto2™.
Aquestes millores suposen un augment significatiu en el rendiment de la nova Street Triple R, a més de convertir les noves RS i Moto2™ Edition en les líders en potència de la seva categoria. Models més potents, encara més manejables i amb un estil absolutament esportiu. Totes amb un nivell d’especificacions per sobre dels seus rivals, amb un caràcter propi i únic i amb els detalls i acabats característics de Triumph.
Les claus de la perfecció Sport Naked
La Street Triple R ofereix, de cara al 2023, més potència, parell motor i rendiment, una ergonomia millorada per a una major agilitat i un maneig precís; així com un estil més agressiu i una avançada electrònica de sèrie orientada al motorista. Tot això, combinat amb la reconeguda atenció pels detalls de Triumph, converteixen la Street Triple 765 R a la streetfighter definitiva que estarà disponible a Espanya a un preu de 10.645 € (PVPR) a partir del mes de març de 2023.
Per la seva banda, la Street Triple RS estableix un nou estàndard entre les naked esportives d’altes prestacions, ja que pren com a punt de partida totes les millores de la nova generació quant a electrònica, part cicle i estil.
Afegeix, a més, els frens Brembo Stylema de les més altes especificacions i marca un nou referent quant a rendiment. Amb un emocionant motor tricilíndric de 130 CV, la Street Triple més potent de la història, i líder en potència en la seva categoria, arribarà al nostre país al mateix temps que la seva germana R a un preu de 13.195 € (PVPR).
L’exclusiva Street Triple 765 Moto2™ Edition d’edició limitada, ofereix el més alt nivell d’especificacions i és el més proper que existeix a una Moto2™ per al carrer. La Street Triple més esportiva fins ara comptarà amb una producció limitada a només 765 unitats de cadascun dels seus dos esquemes de color i estarà disponible a Espanya per 15.895 € (PVPR) a partir del mes de juny.
Una moto que suposa tot un salt quant a capacitats i actitud, combinant la potència i el parell líders del model RS amb una conducció encara més esportiva i radical, cortesia dels exclusius semimanillars i les suspensions Öhlins totalment ajustables que brinden una experiència de conducció súper esmolada i precisa, tant a la carretera com al circuit. La carrosseria de fibra de carboni, els logotips oficials de Moto2™, l’exclusiva pantalla d’inici del panell amb l’animació de Moto2™ i el número de sèrie gravat a l’abraçadora del manillar la converteixen en la Street Triple definitiva.
Tota la família Street Triple gaudeix d’un baix cost general de manteniment gràcies als seus amplis intervals de manteniment cada 10.000 quilòmetres o 12 mesos. A més, com la resta dels models comercialitzats a Espanya, estan cobertes per 4 anys de garantia de fàbrica sense límit de quilometratge.
Un tricilíndric amb actualitzacions derivades del motor de Moto2™
Tot el que s’ha après quant a rendiment al programa de motors de competició de Moto2™ s’ha aplicat al motor de les Street Triple 2023 fins a aconseguir més caràcter que mai. El motor tricilíndric de 765cc ha estat significativament actualitzat i ara arriba als 120 CV a la Street Triple R i una potència màxima, líder en la seva categoria, de 130 CV per als models RS i Moto2™ Edition.
El parell motor també ha augmentat en els tres models, i es manté emocionant des de baixes revolucions i al llarg del rang mitjà, amb un augment notable a partir de les 7.500 rpm. fins a assolir un màxim de 80 Nm. Com que és un tricilíndric, la seva combinació d’empenta aprofitable a baix i mig règim, juntament amb el seu emocionant rendiment a l’extrem superior del tacòmetre ofereix sempre una experiència de conducció estimulant i plena de caràcter.
Les significatives actualitzacions que s’han realitzat en els seus components interns (noves vàlvules i arbres de lleves per a un augment de la compressió d’un 4,7%) i la seva relació de canvi més curta brinden en conjunt una acceleració i capacitat de resposta més ràpida. Això, juntament amb una nova relació de la transmissió final, fa que la Street Triple ara sigui més directa, viva i esmolada que mai.
Aquestes millores, combinades amb l’augment de potència i parell, així com amb el canvi ràpid bidireccional Triumph Shift Assist de sèrie en els tres models, es tradueixen en un notable increment en el rendiment que permet que la Street Triple 765 consolidi la seva posició com a punt de referència a la seva categoria.
A tot això se li suma una impressionant banda sonora procedent del nou sistema d’escapament, ara amb un flux de gasos més obert; a més d’un nou silenciador esportiu pel lateral que emet el famós i característic so de les Street Triple.
La perfecta configuració sport-naked d’alt rendiment
La gamma Street Triple 2023 és la més manejable de tots els temps gràcies a la combinació de l’última tecnologia, nous components d’altes especificacions i el xassís de Street Triple més àgil fins ara, amb un òptim pes i equilibri. Només així s’aconsegueix la perfecta configuració sport-naked d’alt rendiment.




Tant la Street Triple R com la RS del 2023 ofereixen una ergonomia millorada i una posició de conducció més dominant i connectada amb la moto, gràcies al nou manillar 12 mm més ample.
Per la seva banda, la Moto2™ Edition, va un pas més enllà i compta amb semi-manillars, que, juntament amb la exclusiva forquilla Öhlins d’altes prestacions, es tradueix en un aplom encara més gran i alineat amb el de les motos de curses fins a transmetre les sensacions més dinàmiques de la història de la Street Triple.
A més, les geometries dels models RS i Moto2™ Edition han estat completament revisades i ofereixen una inclinació més pronunciada i una del darrere més elevada que permeten afrontar les corbes d’una forma més àgil i ràpida. El basculant en forma d’ala de gavina de la Street Triple està dissenyat per millorar l’estabilitat a alta velocitat i la precisió del xassís. En línia amb aquesta innovadora configuració, els components de les suspensions d’altes prestacions són Showa i Öhlins i han estat acuradament seleccionats per adaptar-se específicament a les característiques de cada model i en tots els casos són totalment ajustables en precàrrega, compressió i extensió.
Però això no és tot, ja que la més esportiva de les noves Street Triple R 2023 es reforça amb les excel·lents pinces radials Brembo monobloc M4.32 de 4 pistons al tren davanter i una pinça lliscant Brembo monopistó al tren del darrere.
Per la seva banda, les Street Triple RS i Moto2™ Edition ofereixen de sèrie el més alt rendiment de la frenada amb pinces radials monobloc de 4 pistons Brembo Stylema d’altes especificacions i maneta multiajustable Brembo MCS. A més, els frens davanter i del darrere estan connectats per millorar l’estabilitat en frenades fortes i reduir la distància de frenada en qualsevol circumstància.
Finalment, l’accessible altura de seient, de 826 mm a la Street Triple R, en fa una moto apta per a pilots de totes les estatures. A més, els 836 mm d’alçada fins al terra a la Street Triple RS i els 839 mm a la Moto2™ Edition, encara es poden reduir en 10 mm més mitjançant la instal·lació d’un kit específic de bieletes en aquests dos models. D’aquesta manera, en combinació amb el seient sota accessori, la RS pot arribar a oferir una alçada respecte al terra de només 798 mm i la Moto2™ Edition, 801 mm.
Nova i millor tecnologia orientada al motorista
La família Street Triple 2023 presenta grans avenços quant a tecnologia orientada al motorista, com són diverses actualitzacions i millores a l’ABS, el control de tracció i els modes de conducció que beneficien de forma directa el rendiment i la seguretat, així com la comoditat i la utilitat per al motorista.
Entre els seus elements tecnològics de sèrie podem trobar:
-
ABS desconnectable i control de tracció, tots dos optimitzats per a corbes. Aquest últim garanteix la taxa de lliscament i el control de parell òptims a qualsevol angle d’inclinació, millorant l’acceleració i el control tant en rectes com en corbes. De la mateixa manera, és possible triar de manera independent entre quatre nivells d’intervenció del control de tracció per adaptar-se a cada estil de conducció ia les condicions de la carretera.
-
Quatre modes de conducció actualitzats amb nous mapes d’injecció més dinàmics: Road, Rain, Sport i Rider (personalitzable). També se suma la manera Track, arribant així a cinc maneres a les Street Triple RS i Moto2™, que minimitza la intervenció de l’ABS i el control de tracció. Els modes de conducció se seleccionen i s’ajusten a través del tauler d’instruments TFT.
-
Panell d’instruments amb pantalla TFT de 5” a tot color amb diferents opcions de visualització i més capacitat d’ajustaments en marxa a través dels controls del manillar i el joystick de 5 posicions a les Street Triple RS i Moto2™. La seva intuïtiva interfície ofereix una àmplia informació al motorista i incorpora el sistema de connectivitat ‘My Triumph’ pre-instal·lat de sèrie; a més, els models RS i Moto2™ Edition inclouen un cronòmetre de voltes ideal per als aficionats a les tandes en circuit.
-
Tota la il·luminació és de LED per a una màxima durabilitat i eficiència. La RS i Moto2™ Edition incorporen, a més, un DRL (llum de conducció diürna) amb un característic disseny que s’integra a la perfecció al doble far davanter. La Street Triple R, per la seva banda, presenta un patró lumínic igualment distintiu en els seus llums de posició i els intermitents autocancel·lables, que també s’inclouen de sèrie en tots els models.
-
Altres components a destacar són el canvi ràpid bidireccional Triumph Shift Assist; l’embragatge assistit (anti-rebot) o el control d’elevació de la roda davantera (anti-Wheelie).
Les Street Triple més afilades i agressives fins ara
El nou dipòsit de combustible de 15 litres llueix uns panells laterals integrats d’estil angulós que s’alinea a la perfecció amb les cobertes del radiador, ara més esmolades, i es complementa amb el nou disseny del doble far davanter, que també integra amb estil l’entrada d’aire.
A més, la RS i la Moto2TM Edition equipen de sèrie la quilla (disponible com a accessori per a la R) i una tapa de colí, totes dues a joc amb la resta de la carrosseria. Aquesta darrera és intercanviable amb el seient del passatger. De la mateixa manera, la nova forma del silenciador se suma a les línies agressives d’aquestes Street Triple i accentua l’esgarrifosa banda sonora tricilíndrica de Triumph.
Com la Street Triple definitiva inspirada en les curses, la Moto2™ Edition vesteix una impressionant i lleugera carrosseria de fibra de carboni al parafangs davanter, els panells laterals, l’embellidor del doble far i la quilla. Per afegir encara més exclusivitat, cada unitat d’aquesta edició limitada llueix el número de sèrie gravat a l’abraçadora del manillar. Només es fabricaran 765 motocicletes en cada esquema de color, cosa que la converteix amb la Street Triple més exclusiva i desitjada pels col·leccionistes fins ara.
Tres models que arriben amb tot luxe de detalls derivats de les 765cc de competició amb trucatius i distintius esquemes de color:
-
La Street Triple R està disponible en dos esquemes de color: Silver Ice amb els gràfics a Storm Grey i groc, o Crystal White amb els gràfics a Storm Grey i Lithium Flame.
-
Per a la Street Triple RS hi ha tres opcions de color entre les quals triar: Silver Ice amb els gràfics a Baja Orange i Storm Grey, Carnival Red amb els gràfics a Carbon Black i Aluminium Silver o Cosmic Yellow amb els gràfics a Carbon Black i Aluminium Silver .
-
Finalment, la Moto2™ Edition es presenta en dos esquemes cridaners de color inspirats en la competició: Triumph Racing Yellow amb el subxassís a Aluminium Silver o Crystal White amb el subxassís a Triumph Racing Yellow.
Els propietaris més exigents podran personalitzar la seva nova Street Triple conforme als seus gustos gràcies a una gamma de més de 30 accessoris originals, que han estat desenvolupats alhora que la motocicleta per oferir una integració perfecta. A més, en instal·lar-se al concessionari en adquirir la moto, compten amb la mateixa garantia sense límit de quilometratge que la mateixa moto.
Per a més informació pots accedir a la web de Triumph Motorcycles
