La nova XL750 Transalp i el vehicle elèctric EM1 e: lideren la gamma 2023 d’Honda desvetllada a l’EICMA.
Honda ha revelat a l’EICMA la seva gamma completa de motocicletes per a la temporada que ve. El més destacat és la tornada de l’Honda Transalp, la presentació d’una màquina naked urbana totalment nova (CL500) i el descobriment del primer vehicle elèctric (EV) europeu de dues rodes d’Honda.
XL750 Transalp
Al capdavant de les novetats hi ha el retorn a la gamma Honda de l’evocador nom Transalp reencarnat a la XL750 Transalp.
Heretant l’esperit de les seves il·lustres predecessores, la XL750 Transalp està dissenyada per sentir-se còmoda a qualsevol lloc (des dels desplaçaments urbans en hora punta fins a un llarg viatge, des d’una pista fins a un port alpí).
Aquesta capacitat polifacètica es recolza en un motor bicilíndric en paral·lel de 750cc, totalment nou, que combina una gran enganxada a alt règim amb un enorme parell motor de baix a mig règim, a més d’un caràcter i so addictius gràcies al seu cigonyal calat a 270 ia un nova fuga. La potència màxima de 67,5kW arriba a 9.500rpm i el parell màxim de 75Nm a 7.250rpm.
Les ajudes electròniques a la conducció per mitjà de l’accelerador electrònic Throttle By Wire permeten al conductor triar entre 5 modes de conducció per seleccionar-ne la combinació preferida de Potència Motor, Fre Motor i control de tracció Honda Selectable Torque Control(HSTC) amb Control de Wheelie integrat.
El nou motor s´allotja en un lleuger bastidor d´acer, tipus diamant, per oferir una manejabilitat lleugera, àgil i que inspira confiança en qualsevol situació. Per a un comportament suau a la carretera i una bona absorció en off-road, la Transalp està equipada amb forquilla davantera Showa USD SFF-CATM de 43mm i amortidor del darrere treballant a través de Pro- Link.
Una roda davantera de 21 polzades, juntament amb una roda del darrere de 18 polzades, ofereix versatilitat tant en carretera com en off-road. La completa llista d’especificacions de la Transalp està encapçalada per una pantalla TFT a color de 5 polzades que proporciona tota la informació crucial i permet gestionar tots els sistemes.
Disposa de connectivitat per a dispositius Android i iOS mitjançant el sistema Honda Smartphone Voice Control. Tota la il·luminació és de LED; els intermitents són auto cancel·lables i també inclouen tecnologia de Senyal de Parada d’Emergència per advertir els altres usuaris de la carretera d’una frenada sobtada.
L’estilització de la Transalp ha estat dirigida pel centre R&D d’Honda a Roma sota la directriu de “Friendly Toughness” (Duresa amigable). La seva presència és tota una declaració de intencions aventureres, mentre que el carenat i la pantalla parabrises treballen en conjunt per proporcionar protecció contra el vent. La imatge general és impecable, simple i neta. La Transalp estarà disponible en tres impactants colors: Gris Iridium Mate Metal·litzat, Negre Ballistic Mate Metalitzat i una moderna interpretació del clàssic Blanco Ross Tricolor.

EM1 e
Previst el llançament per a l’estiu del 2023, l’EM1 e: és el primer EV Honda de dues rodes per als clients d’Europa i el primer model que es fa públic després de l’anunci d’Honda dels seus plans per introduir 10 o més models de motocicleta elèctrica a nivell mundial el 2025.
Es tracta d’un primer pas important per assolir l’objectiu declarat per Honda que tota la gamma de motocicletes sigui neutra en carboni durant la dècada del 2040.
EM significa Electric Moped, i el model està dirigit directament a un grup demogràfic jove que busca un transport urbà fàcil i divertit. És compacta, amb plataforma plana, amb un estil fluid que marca la diferència i una exclusiva identitat dins de la gamma Honda.
Perfecta per fer petites passejades per la ciutat i per fer que els desplaçaments a la feina o a la universitat siguin eficients, silenciosos i sense emissions, l’EM1 e: s’ajusta perfectament a les expectatives modernes de mobilitat urbana.
L’EM1 e: està propulsada per l’Honda Mobile Power Pack e:, que està fabricat amb un enfocament indestructible en la durabilitat, la fiabilitat i la qualitat. Una sola càrrega oferirà una autonomia de més de 40km, i el Mobile Power Pack (MPP) està dissenyat per resistir diferents temperatures, nivells d’humitat, impactes i vibracions. Com el seu nom suggereix, el MPP té bateria intercanviable que es pot extreure fàcilment de l’EM1 i: per carregar còmodament a casa.


CL500
Prenent la seva inspiració de les Honda CLs dels anys 60 i 70, la CL500 combina encant retro amb tecnologia i equipament moderns, creant un tipus totalment nou de naked urbana actual dins la gamma d’Honda.
Com una contundent declaració per a qualsevol motorista jove que busqui destacar entre la multitud, està dissenyada per encaixar netament en l’estil de vida del seu propietari amb la capacitat d’afrontar el transport diari, un llarg viatge de cap de setmana o fins i tot una mica d’off- road senzill.
La CL500 utilitza el popular i enèrgic motor bicilíndric en paral·lel de 471cc d’Honda, compatible amb l’A2, que produeix 35 kW de potència i 43,3 Nm de parell. Reglatges exclusius de l’ECU i un desenvolupament final curt proporcionen una acceleració precisa i de gran resposta des d’aturat i en totes les marxes de la caixa de canvis de sis velocitats.
La línia horitzontal del seu disseny s’estén des del característic far rodó, amb quatre bombetes LED, passant pel dipòsit netament arrodonit, fins al silenciador d’escapament en posició elevada amb el clàssic protector tèrmic d’acer inoxidable perforat.
Detalls com les proteccions laterals del dipòsit, el seient amb gruixut encoixinat i logo Honda repujat, els petits intermitents circulars de LED, el manillar alt i les proteccions de goma a la forquilla s’uneixen per crear un look que té un tipus d’encant fresc diferent al de qualsevol altra màquina Honda. El bastidor d’acer multitubular és tant una declaració d’estil com la base de fàcil manejabilitat.
La suspensió de llarg recorregut està composta per una forquilla telescòpica de 41mm i un amortidor del darrere ajustable, mentre que les rodes (de 19 polzades la davantera i 17 polzades la posterior) munten pneumàtics de tacs.
La CL500 arriba en quatre espectaculars colors: Taronja Energy Candy, Verd Laurel Mate Metal·litzat, Blau Caribbean Blue Sea Candy i Negre Gunpowder Mate Metal·litzat. Hi ha disponible una gamma d’Accessoris Originals Honda preparats per personalitzar-la segons les preferències del propietari.

CMX1100T Rebel
Com una bobber del segle XXI, la CMX1100 Rebel té una doble personalitat, amb un estil nu que diu molt amb el minimalisme. Ha estat dissenyada per a un creuer tranquil i relaxat, però que també pot oferir una excitant experiència quan apareix una carretera revirada, gràcies a les prestacions i el caràcter del motor bicilíndric en paral·lel de 1.084cc afinat per oferir un parell contundent a baix i mig règim.
Per al 2023, s’uneix a la família una versió més Touring, la CMX1100T Rebel. La T ve de Touring, i la CMX1100T Rebel està dissenyada per oferir confort i practicitat extra per a llargs viatges. El confort ve de la mà del nou carenat davanter i la pantalla a mesura que ofereixen més protecció contra les inclemències del temps; la practicitat l’aporta el nou joc de maletes rígides, amb frontisses a la part superior, que encaixen perfectament amb l’aspecte general i ofereixen 35 litres de capacitat de càrrega.
La CMX1100T Rebel estarà disponible en un impactant disseny de pintura Negre Gunmetal Metalitzat.

Forza 125 i Forza 350
El nom Forza ha estat durant molt de temps una força poderosa a la gamma Honda de dues rodes, oferint una barreja premium d’elements esportius i GT.
Tant la Forza 350 com la Forza 125 incorporen una extensiva llista d’equipament de sèrie, incloent HSTC, ajustament elèctric del parabrisa, presa USB tipus C, espai d’emmagatzematge per a dos casos integrals sota el seient, il·luminació completa de LED i activació per Smart Key .
A les dues Forza més petites se’ls va unir el 2020 la Forza 750 premium. La convincent recepta Forza ha atret més de 160.000 clients des de l’arribada de la Forza 125 el 2012.
Per al 2023, un carenat davanter totalment nou dóna a les Forza 350 i 125 una identitat encara més refinada i elegant (amb tocs d’estil presos directament de la Forza 750 topall de gamma). Liderat pels nous i perfilats fars dobles de LED, el nou frontal crea una impressió d’enèrgica esportivitat i atractiu premium.
Un panell d’instruments redissenyat barreja atractivament pantalles analògiques i digitals. Una nova Forza 125 Special Edition també se suma a la gamma. Incorpora detalls en vermell a les costures del seient, marcs dels instruments i logotips, sobre una pintura Gris Cynos Mate Metalitzada. Els reposapeus del passatger en negre, les plaques de terra d’acer inoxidable i les rodes vermelles completen el look.

MSX125 Grom
La darrera màquina a beneficiar-se d’una nova estètica és la divertida mini moto MSX125 Grom. Guanya dos nous colors per al model 2023: Blau Splendid i Gris Dim Mate Metal·litzat, que incorpora unes exclusives rodes daurades i gràfics grans “Big Logo”. Amb el seu estil retro-cool, panells de la carrosseria d’extracció ràpida, panell d’instruments LCD, motor refrigerat per aire i caixa de canvis de cinc velocitats, la MSX125 Grom està preparada per continuar el refrescant i divertit viatge per Europa el proper any.
