El 2022, la NEO’s de nova generació serà el primer scooter elèctric de producció en sèrie “equivalent a 50 cc” de Yamaha, que es llançarà al mercat europeu.
La NEO’s sempre ha estat coneguda pel seu estil simple, universal i atractiu. El nou model elèctric incorpora una nova carrosseria intel·ligent.
La carrosseria compacta presenta formes suaus i arrodonides que milloren la sensació de comoditat i transmeten el caràcter fàcil de conduir d’aquest scooter ultra silenciós de zero emissions. Els nous fars davanters de doble òptica full LED estan envoltats d’anells blancs que donen un aspecte fresc, discret i contemporani, estàn inspirats en el frontal icònic de les NEO’s originals.
A més del seu disseny estèticament agradable, la NEO’s incorpora detalls pràctics que destaquen la seva funció com a mitjà de transport urbà. Les motllures de goma que es troben al contorn del vehicle no només proporcionen a la NEO’s una aparença exterior elegant, sinó que també serveixen com a protecció contra cops i rascades lleus. A més, cobreixen diversos elements de subjecció per oferir un acabat més estilitzat.
La NEO’s està disponible en dos colors simples i efectius que capturen perfectament el seu caràcter discret però atractiu: Milky White i Midnight Black.
La nova NEO’s, un vehicle intel·ligent, simple, econòmic i fiable, és l’opció ideal per a qualsevol que estigui buscant una scooter assequible d’última generació i zero emissions per als seus desplaçaments diaris en entorns urbans.
Unitat d’alimentació integrada de Yamaha (YIPU): suau, silenciosa i eficient
La nova NEO’s disposa d’una unitat d’alimentació integrada Yamaha (YIPU) d’última generació que s’ha fabricat gràcies a l’ampli coneixement adquirit per l’empresa a les darreres tres dècades .
El motor elèctric, que es troba al centre del cub de roda compacte de transmissió directa, és un motor sense escombretes refrigerat per aire desenvolupat recentment que ofereix alts nivells de parell per tal de proporcionar un funcionament suau, una forta acceleració i un funcionament extremadament silenciós. Una característica clau daquesta YIPU de segona generació és el seu disseny sense engranatges altament eficient que redueix significativament les pèrdues de potència de transmissió associades normalment amb els engranatges i les corretges de transmissió. Un altre avantatge significatiu del disseny de transmissió directa de Yamaha és que pràcticament elimina el soroll mecànic i aconsegueix un funcionament extremadament silenciós. A més, proporciona una conducció relaxant i plaent amb menys peces mòbils, i els costos de funcionament es redueixen al mínim.
Bateria extraïble de ions de liti Yamaha
La bateria d’ions de liti de 50,4 V/19,2 Ah, que té un pes de només 8 kg i que es troba sota el seient al centre del xassís, proporciona una sortida d’alta potència a la roda del darrere. Aquesta bateria de densitat d’alta energia, que ha estat desenvolupada i fabricada internament per Yamaha, ofereix una autonomia d’aproximadament 37 km amb una càrrega completa quan es prova a WMTC Classe 1 en mode STD i una temperatura de la bateria de 25 °C.
La NEO’s es proporciona amb una bateria de sèrie i s’integra el connector i carcassa per a una segona bateria opcional que pot ampliar l’abast a aproximadament 68 km.
La càrrega es pot dur a terme amb la bateria col·locada a les NEO’s o retirada, per realitzar una càrrega còmoda a interiors. La NEO’s es proporciona amb un carregador de bateria portàtil dissenyat per connectar-se a una presa de corrent domèstic. Triga aproximadament 8 hores a carregar-se del tot.


Bateria intel·ligent i rendiment del motor
La nova NEO’s està dissenyada per aconseguir una eficiència de funcionament òptima en diferents condicions de conducció i està equipada amb una unitat de control del vehicle (VCU) i una unitat de control del motor (MCU) dissenyades per oferir el màxim rendiment de la bateria de ió de liti de 50,4 V/19,2 Ah i el motor elèctric de transmissió directa.
La VCU o la MCU controlen quan i com es fa servir cada bateria. Si la bateria s’està esgotant, es limitarà la potència de sortida automàticament. Això s’indicarà mitjançant la icona d’una tortuga al tauler. Si s’instal·la una segona bateria opcional, el sistema canvia a la segona bateria, ja sigui quan el vehicle s’aturi durant la típica conducció urbana amb parades i arrencades o automàticament durant un viatge més llarg sense parades.
Acceleració ràpida i controlable
La combinació d’un motor elèctric i la bateria d’ió de liti d’alta densitat d’energia de 50,4 V/19,2 Ah de Yamaha proporcionen un gran parell en totes les obertures de l’accelerador per oferir un rendiment instantani, una arrencada excel·lent i una acceleració contínua. Amb una transmissió sense embragatge i sense engranatges que ofereix un rendiment suau, la NEO’s és fàcil de conduir i és una scooter extremadament eficient que s’adapta idealment a l’entorn de conducció urbana amb parades i arrencades.
Panell d’instruments LCD compacte i fàcil de llegir: sistema sense clau Smart Key
A més de les funcions de velocímetre, comptaquilòmetres i rellotge, la nova instrumentació LCD compacta mostra els nivells de càrrega de la bateria principal i la segona opcional, indicadors de mode de conducció STD o ECO i icones per a connexió d’aplicacions de smartphones, trucades perdudes i notificacions per missatgeria.
L’estat de càrrega es pot veure a la bateria o al mesurador quan es carrega la bateria, i també s’inclou un indicador de carregador connectat. Entre altres característiques s’inclouen una icona d’una tortuga per quan la sortida d’energia es troba restringida, una llum de verificació de clau intel·ligent i un indicador “RUN” llest per fer servir.
La NEO’s està íntimament relacionada amb la comoditat i la facilitat d’ús, i el seu sistema Smart Key sense clau permet al pilot utilitzar la scooter simplement amb la clau intel·ligent a la butxaca.
Còmoda, agradable i fàcil d’usar
La NEO’s ofereix una posició de conducció natural amb una alçada de seient de 795 mm i una àrea espaiosa dissenyada per proporcionar una conducció còmoda i relaxant per a una àmplia gamma d’usuaris amb característiques físiques diferents. En col·locar la bateria sota el seient en lloc de sota els estreps, l’equip de disseny de Yamaha s’ha assegurat que les noves NEO’s tinguin un gran espai per als peus, cosa que ofereix als pilots, més o menys corpulents, la llibertat d’adoptar la posició de seient que s’hi adapti millor.
El generós amortiment del seient i el triangle manillar/seient/estreps acuradament pensat creen un disseny ergonòmicament eficient que garanteix una comoditat de conducció òptima i un fàcil abast de les cames cap a terra per arrencar i aturar-se amb confiança.
Compartiment sota el seient
Amb una bateria instal·lada, al compartiment de càrrega sota el seient de la NEO’s pot cabre un casc tipus jet, i fins i tot amb una segona bateria opcional instal·lada encara segueix havent-hi espai fins i tot per a un impermeable o altres articles petits.
Disponibilitat i preu
Les NEO’s estaran disponibles al mercat espanyol a partir de Juny. En les properes setmanes s’anunciarà el preu de venda al públic.