KSR Group obre les portes perquè sapiguem com és el procés de disseny i desenvolupament d’una moto.
El grup austríac KSR compta amb un equip de procés de disseny i desenvolupament que s’encarrega, principalment, de la creació dels models de Brixton, Malaguti i Motor.
Un departament que es troba al centre de tot el procés de desenvolupament d’una nova moto, des del primer concepte fins a la darrera prova.
Per això, el 2019, van inaugurar el seu nou centre de disseny a Krems, Àustria, que allotja equips d’última generació, entre els quals s’inclouen escàners i impressores 3D i una nova àrea dedicada a la fabricació de models d’argila.
Ara obren les portes per mostrar quin és el seu procés de creació d’una motocicleta.
Concepte
El primer pas per a KSR Group és analitzar les necessitats del mercat per poder oferir una nova moto que s’ajusti al que els consumidors volen.
Per això fan un estudi a través del qual seleccionen el públic objectiu del nou model i els aspectes clau del mateix.
Un cop determinen el concepte que volen desenvolupar, investiguen com fer-ho real a través de la tecnologia més innovadora.
Primers esbossos
Un cop ja tenen al cap el vehicle que volen crear, els dissenyadors comencen a dibuixar els primers esbossos.
Es dibuixa tant la moto com els seus diferents components, des del carenat fins al seient o els fars.
Un llenç en blanc sobre el qual es plantegen diferents opcions i variants dels primers dissenys que donaran pas al resultat final.
Desenvolupament
Després d’aquestes primeres idees i esbossos, l’equip tria la direcció final que vol prendre amb el model i comença a desenvolupar-lo. Per fer-ho, realitzen un darrer disseny a tot color de l’aspecte de la moto.
Modelat en argila
El pas següent és transformar tots els dissenys en paper a un model 3D d’argila a mida real. Es realitzen sobre aquest tipus de material més emmotllable per poder modificar el model sobre la marxa.
Per això els dissenyadors treballen juntament amb els modeladors per poder definir tots els detalls.
Això ajuda a tenir una visió fidedigna de quin serà el seu aspecte final de la moto i poder fer les primeres proves d’aerodinàmica.

Model 3D
El modelatge d’argila final s’escaneja i digitalitza per obtenir una figura 3D sobre la qual treballar.
Per això, s’imprimeixen totes les parts amb una impressora 3D i es faciliten als mecànics perquè puguin començar a construir el primer prototip sobre el qual es començaran a posar a prova tots els components per poder arribar al producte final.
El treball conjunt de dissenyadors, modeladors i mecànics de KSR Group dóna com a resultat una moto, que s’haurà de posar a prova per complir totes les especificacions requerides i per aconseguir totes les certificacions necessàries perquè es pugui adquirir als concessionaris.