La nova Royal Enfield HNTR 350 és una roadster d’aparença neo-retro, perfecta per a tots els nostres desplaçaments.
Royal Enfield no es deixa portar per modes passatgeres, sinó que interpreta els seus models sota la seva pròpia perspectiva, buscant sempre motocicletes útils per a un ampli elenc d’usuaris, amb motors de gran fiabilitat i senzillesa mecànica a un preu francament competitiu, i n’és una bona mostra aquesta HNTR 350.
Estética
La seva original estètica no deixa indiferent, amb els encertats colors del dipòsit en les seves dues versions, far davanter rodó igual que el pilot del darrere i els intermitents, miralls retrovisors rodons, motor i escapment enterament negres, gomes a la suspensió davantera, minimalista quadre de instruments, seient pla, i un llarg etcètera de detalls per gaudir del seu disseny encertat.
Com hem comentat la HNTR 350 disposa de dues versions i cadascuna té 3 versions cromàtiques diferents, amb la qual cosa ens trobem amb 6 models a escollir. Dins de la versió Dapper tenim la Dapper White, Dapper Ash i Dapper Grey, mentre que dins de la versió anomenada com Rebel la Rebel Red, Rebel Blue i Rebel Black.






Ergonomia
La seva posició de conducció és de 10 amb les cames ben situades abraçant el dipòsit i amb el manillar a l’alçada perfecta per a una bona posició dels braços, el seient pla ofereix confort tant pel pilot com pel passatger.
Potència 20,48 CV a 6.000 rpm
De la instrumentació se n’encarrega una esfera que barreja informació analògica i digital, el velocímetre és l’única informació analògica, mentre que a l’apartat digital trobem el nivell de combustible, marxa engranada, rellotge horari, doble trip, odòmetre i recordatori de servei.
També tenim els xivatos lluminosos de càrrega de bateria, llargues, neutral, ABS i injecció, no tenim compte-revolucions, encara que la veritat és que per les característiques del motor no es troba a faltar. Disposem també d’una pràctica presa USB sota la maneta de l’embragatge.
Motor
El motor és un monocilíndric de 349 cc, refrigerat per aire i alimentat per injecció electrònica que ofereix una potència de 20,48 CV a 6.000 rpm i un parell motor de 27 Nm a 4.000 rpm, per tant disposa d’unes dosis de baixos i mitjans realment espectaculars, sovint sembla que estiguem conduint un V-Twin en lloc d’un monocilíndric, sorprèn també en aquest motor la pràctica absència de vibracions gràcies a un eix d’equilibrat que realitza la seva funció a les mil meravelles.

Xassís, suspensions i frens
El xassís és de factura anglesa (Harris Performance), un doble bressol interromput en què el motor forma part del mateix, aconseguint una excel·lent rigidesa per afrontar les corbes amb seguretat.
De les suspensions s’encarreguen a la part davantera una forquilla amb barres de 41 mm i 130 mm de recorregut, i darrere un doble amortidor de 120 mm de recorregut, la precàrrega el qual és regulable en sis posicions.
La suspensió davantera és una mica tova pel nostre gust, i això s’acusa en la conducció esportiva a carreteres revirades.
La frenada en canvi és espectacular gràcies al disc de 300 mm davanter i al disc de 270 mm del darrere, comptant tots dos trens amb ABS de doble canal.
Per millorar la seva agilitat i maniobrabilitat la Royal Enfield HNTR 350 utilitza llantes de 17” als dos trens amb unes mesures de pneumàtics de 110/70-17” davant i de 140/70-17” darrere.
D’altra banda, la HNTR 350 està dotada d’intermitents d’emergència, cavallet lateral i central, i podem canviar de trip mitjançant un botó situat al manillar. També és compatible amb el prestigiós sistema de navegació Tripper TBT de Royal Enfield que està disponible com a accessori original per a aquesta motocicleta.
Gràcies a un seient situat tan sols a 790 mm del terra, la HNTR 350 és perfecta per a qualsevol usuari, sent un model que facilita el pilotatge i el plaer de la conducció.

Conducció
Un cop en marxa ens enlluerna el so que emet el seu escpament, al més pur estil monocilíndric amb petardeig a les reduccions, posem primera i constatem la seva bona acceleració i comportament gràcies a l’enorme parell motor de què disposa.
Per ciutat la seva agilitat permet evitar els embussos fàcilment, el que unit als enormes baixos de què disposa el seu motor, ens ajuda a ratonejar entre els 4 rodes sense problemes.
La HNTR 350 accepta perfectament sortides per carretera, amb la sensació que per fi un fabricant ha fet una moto per gaudir del plaer de conduir, les seves marxes entren suaument i acompanyats del ronc del motor, aconseguirem que les nostres sortides siguin úniques.
Tot i no comptar amb molta potència, gràcies a l’enorme parell que esgrimeix el seu motor aconseguim que per carretera nacional el seu comportament sigui excel·lent, sempre ajudats pel bon fer del xassís i la seguretat que ens ofereix la seva frenada.
La HNTR 350 pot arribar fins una mica més enllà dels 120 km/h de marcador, encara que la velocitat perfecta per circular-hi és sobre els 110-115km/h, i aquesta velocitat podem arribar a la fi del món si ens ho proposem, doncs el seu motor és tota una garantia de fiabilitat i duresa.
A banda la Royal Enfield HNTR 350 també ens enlluernarà pel seu bon preu, els models Dapper en les seves 3 combinacions tenen un preu de 4.389 euros, mentre que als models Rebel el seu preu és de 4.489 euros.

FICHA TÉCNICA
Motor: monocilíndric, 4 tiemps
Cilindrada: 349 cc
Potència: 20,48 CV a 6.000 rpm
Refrigeració: aire
Alimentació: inyecció
Fre davanter: disc 300 mm, ABS doble canal
Fre del darrere: disc 270 mm, ABS doble canal
Pneumàtic davanter: 110/70-17”
Pneumátic del darrere: 140/70-17”
Suspensió davantera: forquilla de 41 mm amb 130 mm de recorregut
Suspensió del darrere: doble amortidor de 120 mm de recorregut, regulable 6 posicions en precàrrega
Alçada seient: 790 mm
Preu Gama Dapper: 4.389 euros
Preu Gama Rebel: 4.489 euros

