La Voge 125R és una autèntica esportiva de 125 cc a un preu totalment imbatible.
La marca s’està introduint amb decisió al mercat europeu, i ara presenta un model per als més joves, el Voge 125R.
Aquest model és perfecte per als conductors amb l’A1 o per als conductors de cotxe que vulguin un ràpid per moure’s.
Amb el 125R, Voge es posa a la mateixa alçada que els seus rivals KTM Duke 125 o Yamaha MT-125, però a un preu molt inferior.
Com és norma a Voge, una marca premium del fabricant xinès Loncin, s’imposa una bona qualitat tant estètica com de components.
Podem trobar aquest model en dos colors: en negre i blau, destacant als costats del dipòsit la marca de la marca en mida gran.


Estètica
La seva aparença és decididament esportiva i minimalista, amb un protagonisme absolut del dipòsit de combustible amb les aletes laterals descendents.
La il·luminació és totalment LED, destacant l’original far del davant amb celles de llum per sobre del focus.
En el disseny d’aquest model, es veu la mà de Massimo Zaniboni, que ha treballat per a la indústria de la moto en marques com Kymco o Morini.
El seient és de dos nivells, amb un bon encaix del pilot sempre que no passis 1,78 m, el més alts quedaràn una mica encongits.
Per al eventual passatger, la seva part del seient ofereix poc espai i, per agafar-se, té la tira clàssica en el mateix.
La part posterior té excel·lents tocs de disseny com l’espectacular pilot posterior o el colí foradats als costats per millorar el flux aerodinàmic.

Tot i ser una esportiva de 125 cc, el seu manillar ens ofereix un bon compromís amb la posició dels nostres braços.
Els retrovisors són una mica difícils de regular bé. Un bon detall que ofereix la Voge 125R és el seu quadre d’instruments, que està format per una pantalla LCD negativa per ressaltar l’aspecte esportiu.
Consisteix en velocímetre, rpm, marxa engranda, nivell de gasolina, temperatura del motor, rellotge, tensió de la bateria, consum, trip i odòmetre.
Una bona quantitat d’informació llegible fàcilment, amb chivatos d’abs, oli, intermitent, bateria, llum llarga, injecció i neutra.
Com a detall d’apreciació, trobem una pressa USB sota el quadre d’instruments.
El xassís és semi-tubular amb el motor en suspensió, mentre que el basculant d’estil “plàtan” remata el seu bon aspecte.
Per ressaltar un protector del carter i l’acurat escapament curts que surt de la part central de la moto.


Motor
El motor és un monocilinder de 4 temps i 4 vàlvules, alimentat per injecció i refrigeració líquida que ofereix una potència de 15 CV a 9.500 voltes.
Per evitar les vibracions trobem un eix d’equilibrat i doble arbre en cap. Es tracta d’un motor rabiós que li agrada anar alt per oferir el millor per si mateix, amb una acceleració contundent en les seves 6 marxes.

Frens i Suspensions
Els components utilitzats per Voge per a la fabricació de la 125R són de bona qualitat, com ara la forquilla invertida de 35 mm o l’amortidor posterior de 39 mm de recorregut, regulable en precàrrega.
De la frenada s’encarrega un disc del davant de 276 mm, amb pinça dedos pistons, amb un tacte realment excel·lent, i darrere un disc de 220 mm amb pinça de 1 pistó, tots dos trens tenen ABS de doble canal.
Els pneumàtics d’Helios en mesures 110/70-17 ”al davant i 140/60-17” darrere ofereixen una bona adherència, però sempre els pots canviar per altres de millor tacte.

Conducció
Amb un pes de 136 kg i una potència de 15 CV, la diversió està més que assegurada.
Amb una alçada del seient de 795 mm, és una moto perfecta per a qualsevol pilot, també per al públic femení.
Un cop en marxa, podem apreciar que el motor realment té poques vibracions. Posem primera, obrim gas i la Voge 125R demana ràpidament el canvi a segona.
Es nota que al motor li agrada anar alt de voltes i és a partir de les 7.000 rpm., quan podem extreure el suc al propulsor.
Tenim que estirar les marxes de manera que el motor estigui alegre i no decaigui, a tot això ajuda al bon so del escapament que fa bullir la nostra sang.
La Voge 125R és molt àgil i ràpida, amb bones acceleracions sempre que canviem alts de voltes. Té un radi de gir potser massa petit per a la conducció per ciutat.
És un model per gaudir en la seva conducció tant per ciutat com per carretera. L’únic “però” és que talla l’encesa a 10.000 rpm (120 km/h) amb el que és una mica molest.
La seva velocitat perfecta és entre 110-115 km/h, on el motor rendeix bé. A nivell cicle ens ha semblat perfecte, el seu xassís i les suspensions permeten negociar les corbes amb una gran velocitat i seguretat.
En resum, la Voge 125R és una gran moto de 125 cc, amb un alt nivell de prewstacions i un preu molt per sota dels competidors. La decisió és teva.

FITXA TÈCNICA
Motor: monocilíndric de 4 temps, DOHC
Diàmetre per carrera: 57,3 x 48,4 mm
Refrigeració: líquida
Alimentació: injecció electrònica
Potència: 15 CV a 9.500 rpm
Par máxim: 12 Nm a 8.500 rpm
Caixa de canvis: 6 velocitats
Pneumàtic del davant: 110/70-17”
Pneumàtic del darrere: 140/60-17”
Suspensió del davant: forquilla invertida de 35 mm
Suspensió del darrere: amortidor regulable en precàrrega amb 39 mm de recorregut
Frens del davant: disc de 276 mm, pinça de 2 pistons y ABS
Frens del darrere: disc de 220 mm, pinçaa de 1 pistó y ABS
Pes en ordre de marxa: 136 kg.
Altura seient: 795 mm
Llargada x Ample x Altura: 1.941x795x1.070 mm
Consum: 2,3 litres
Preu: 3.087 euros
Promoció de llençament (hasta 30/06/203): 2.887 euros


