YADEA presenta el Y1S més innovador i competitiu a la fira HIP 2023.
YADEA, primer fabricant mundial de vehicle elèctric de 2 rodes (13,9 milions d’unitats venudes el 2021), presenta les seves innovacions de mobilitat elèctrica per al repartiment de mercaderies urbanes a HIP 2023, una de les cites més importants per als professionals de l’hostaleria, que se celebra a IFEMA Madrid del 6 al 8 de març (estand YADEA, Pavelló 5, Stand 412).
El seu disseny específic per al transport de càrrega, tecnologia pròpia, elevada qualitat de construcció, funcionalitat i gran competitivitat són les claus de la gamma professional de YADEA, formada pel model Y1S (L1e), equivalent a un ciclomotor; i model Y1S Pro (L3e), la versió equivalent a una motocicleta.
Tots dos scooters elèctrics es presenten com la innovació YADEA més capdavantera dissenyada per al repartiment urbà de mercaderies El seu principal avantatge és el disseny específic: es tracta de vehicles desenvolupats i homologats específicament per al repartiment d’última milla. I això es tradueix en seguretat del delivery urbà sostenible.
El seu xassís, amortidors, dimensions, àmplies graelles, frens, il·luminació, etc. estan concebuts per al trasllat segur de 40 quilos de mercaderia (20 quilos a la graella davantera i 20 quilos més a la graella del darrere). D’altra banda, cal destacar l’elevada tecnologia que equipen. Per exemple, les bateries, de càrrega on board i extraïbles, i de mesures i pesos continguts. Estan construïdes amb cel·les toves de liti ternari NMC d’alta densitat, pròpia del fabricant líder mundial CATL.
La recàrrega és senzilla, ja que utilitza simplement un endoll tradicional (Schuko), amb una estació/base de càrrega externa de sèrie. L’experiència tecnològica de YADEA es condensa en un BMS avançat, el cervell de les bateries, de desenvolupament propi. Les bateries CATL que equipen permeten fer distàncies urbanes molt elevades.
El model Y1S (L1e) compta amb 101 quilòmetres d’autonomia; i el Y1S Pro (L3e) 80 quilòmetres. Els consums de totes dues són molt baixos, de només 46 Wh/km i 43 Wh/km, respectivament, és a dir: recórrer 100 quilòmetres amb qualsevol d’aquests dos vehicles costa menys d’1 euro. Aquestes dades, autonomia i consum, provenen d’assajos WMTC, l’únic mesurament homologat per la Unió Europea per a una moto elèctrica; es fan sota unes condicions fixades d’humitat, densitat de l’aire, temperatura, etc.
Tota la gamma YADEA ha estat sotmesa a assaig WMTC. (veure informes oficials Assajos WMTC, d’INTA: Y1S i Y1S PRO).
Com aconsegueix YADEA aquestes dades amb motors potents i bateries petites extraïbles?
La seva elevada tecnologia pròpia i el gran volum de producció. Present a més de 100 països amb més de 60 milions d’usuaris, YADEA és el fabricant que destina més inversió a l’R+D, la seva principal palanca per a la seva expansió global. Compte amb 7 centres de producció pròpia que permeten fabricació a gran escala; un centre de disseny i 2 laboratoris CNAS. En els 20 anys de recorregut, ha desenvolupat 1.400 patents i la seva R+D el forma un equip de més de 1.000 persones. YADEA integra la tecnologia més top del món, ja que compta entre els seus partners tecnològics amb CATL, BYD, Luxhare, Powerland, etc. Per tot això, YADEA compta a més amb la gamma més competitiva del mercat.
PVPR: 3.450 euros.