La Yamaha R3 2023 disposa d’unes petites modificacions que augmenten la faceta esportiva.
Estètica
Per això la fàbrica l’ha dotat d’un rèplica carenat de la R1, en què destaca l’entrada central d’aire.
Els dos fars davanters LED són també de nova factura, augmentant la seva agressivitat, alhora que aconsegueixen una millor il·luminació nocturna.
La Yamaha R3 es troba disponible en dos colors, el Yamaha Black i el de la prova, l’Icon Blue Bitono.
En aquest nou model els semimanillars estan situats per sota de la platina de direcció per millorar la conducció esportiva.
I és que a la Yamaha R3 2023 tot està concebut perquè et sentis com un pilot de fàbrica. Els estreps endarrerits, seient de competició, reduït radi de gir, enèrgic motor, agilitat i un motor que puja ràpidament de voltes, et recorden que estàs pilotant una veritable esportiva.



Quadre d’instruments
El quadre d’instruments està conformat per una pantalla LCD multifunció amb informació de velocímetre, comptarrevolucions, marxa engranada, rellotge horari, nivell de combustible, temperatura líquid motor, odòmetre, parcial, indicador canvi d’oli i consum de combustible mitjà i en temps real.

Suspensions i Frens
La distància entre eixos és curta de 1.380 mm i el repartiment de pesos, com en tota esportiva, és pràcticament del 50/50.
Tot plegat unit a un xassís d’acer d’alta resistència a la torsió juntament amb una longitud de 2.090 mm fan de la Yamaha R3 2023, la millor esportiva del seu segment.
Les suspensions que acompanyen el conjunt són una forquilla invertida davantera Kayaba de 37 mm i 130 mm de recorregut.
Mentre que a la part del darrere munta un amortidor amb 125 mm de recorregut. Però si hi ha alguna cosa molt important en una esportiva és la seva frenada, i la Yamaha R3 ofereix un disc davanter flotant de 298 mm i darrere un disc flotant de 220 mm tots dos amb frenada ABS.


Motor
La R3 té un motor bicilíndric en línia, refrigerat per aigua i alimentat per injecció electrònica amb una potència de 42 CV a 10.750 rpm.
Disposa de doble arbre de lleves al capdavant (DOHC) i una culata de 4 vàlvules. És un motor pràcticament sense vibracions i amb un funcionament suau, però que alhora puja molt ràpid de revolucions.

Conducció
Tot i la seva cilindrada, la Yamaha R3 2023 no és una moto ciutadana disfressada de “R”. Els estreps endarrerits, manillar baix i un perfecte encaix del nostre cos amb la màquina ens recorden la seva nissaga.
És una motocicleta ideal per fer el primer pas en motos esportives, per aprendre a traçar els revolts perfectament i frenar de debò.
Perquè tot i ser una esportiva disposa d’una conducció realment fàcil i efectiva, amb un embragatge suau i les marxes ben escalonades.
Per ciutat queda penalitzada per un radi de gir reduït, encara que el motor admet sense problemes el trànsit urbà.
Però quan deixem enrere la ciutat, la Yamaha R3 comença a mostrar-nos del que és capaç.
Quan dónes al gas amb força, el motor puja ràpidament de voltes malgrat els seus 321 cc, i el velocímetre arriba als 160 km/h de màxima.
Res a dir de la seva part cicle, rígida i ferma en tot moment, ens permet fer bones inclinades, amb un perfecte aplom de la roda davantera. I encara que no és una 1.000 cc podem portar un ritme ràpid i constant a carreteres de bon ferm, i si les corbes són molt revirades, doncs millor, ja que podem aprofitar tota la seva lleugeresa per anar realment ràpids.
El gran avantatge de la Yamaha R3 és que tot i ser una esportiva, pot ser també la nostra moto d’ús diari, i el cap de setmana gaudir del seu pilotatge.
És una moto perfecta per als posseïdors del Carnet A2 que vulguin gaudir de bones prestacions i de pilotar una autèntica “R” amb majúscules.

FITXA TÈCNICA
Motor: bicilíndric en línia, 4 temps, DOHC, 4 vàlvules
Cilindrada: 321 cc
Refrigeració: líquida
Alimentació: injecció electrònica
Potència: 42 CV a 10.750 rpm
Canvi: 6 velocitats
Suspensió del davant: forquilla telescòpica KYB de 130 mm de recorregut
Suspensió del darrere: amortidor de 125 mm de recorregut
Fre del davant: disc flotant de 298 mm
Fre del darrere: disc flotant de 220 mm
Pneumàtic del davant: 110/70-17”
Pneumàtic del darrere: 140/70-17”
Longitud x Amplada x Alçada: 2090 x 730 x 1140 mm
Alçada seient: 780 mm
Pes en ordre de marxa: 169 kg
Preu: des de 6.799 euros


