La Zontes V350 és una custom que trenca esquemes amb les tendències clàssiques daquesta especialitat.
La renovada família Zontes 350 es completa amb la custom V350: una proposta de futur del fabricant del grup Tayo que s’allunya de les tendències clàssiques d’aquesta especialitat recollint tocs ‘cruiser’, ‘muscle bike’ i ‘streetfighter’ tot amanit amb el elevat nivell tecnològic en el seu equipament.
El cor d’aquesta V350 és el renovat grup propulsor de disseny i fabricació pròpia que cubica ara 348 cc, registrant al banc una potència més gran de 39,44 CV (abans 34,8 CV) sota l’estricta homologació Euro 5. Amb l’increment de potència també s’augmenta el parell motor fins als 32,8 Nm, amb uns nous perfils de lleves en la seva distribució de doble arbre DOHC que acciona ara 4 vàlvules més grans per millorar l’ompliment i el buidatge de la cambra de combustió.
En aquesta millora del rendiment del motor també intervé una refrigeració mixta aigua+oli amb els seus radiadors respectius; el primer s’ocupa d’evacuar la calor generada al cilindre, mentre que el segon s’intercala al circuit de greixatge aconseguint refrescar els components interiors del motor alhora que es lubrifiquen.
També l’embragatge que adopta una configuració anti-rebot eliminant els típics salts de la roda del darrere amb les corresponents pèrdues de contacte amb el ferm en reduccions brusques de marxes. Per a l’alimentació es continua confiant en la gestió electrònica de la injecció desenvolupada per la firma alemanya Bosch disposant ara d’una caixa del filtre d’aire que augmenta el volum un 30% perquè el motor respiri millor sense que repercuteixi en un soroll d’admissió més gran.
Les millores mecàniques també se centren en l’alternador aconseguint que produeixi una potència elèctrica més gran, reduint el pes del rotor per minimitzar la seva inèrcia. A nivell equipament, la V350 confia en un enllumenat de tecnologia LED al 100% emprant un original far amb quatre sectors. Els centrals es dediquen als feixos de curtes i llargues, mentres que els laterals s’il·luminen amb la llum de posició. Per sobre del far se situen els intermitents davanters per matriu de díodes amb forma de fletxa i suport de goma. El pilot del darrere es bifurca en dos en forma d’angle per a la llum de posició i, al centre, la llum de fre. Els intermitents del darrere, a joc amb els davanters, es fixen al parafangs enganxat a la roda que també suporta la matrícula i la corresponent il·luminació.
El panell d’instruments de la V350 es basa en una pantalla TFT a color que disposa la seva completíssima informació en quatre visualitzacions diferents: Recreation, Race, Street i Simplicity. A més d’aquests quatre estils, un sensor de llum exterior commuta automàticament cada mode en negatiu per no enlluernar l’usuari en conducció nocturna. Aquesta informació s’enriqueix encara més amb l’afegit de la monitorització en temps real dels pneumàtics: a la pantalla es mostren tots dos valors de pressió i s’activen dues alarmes quan es detecta una pèrdua de pressió per una punxada o trencament de la vàlvula, i si arriba a una temperatura crítica en alguna roda. La pantalla també inclou connectivitat per Bluetooth amb el mòbil, mostrant les trucades o missatges entrants.
No podia faltar en aquest equipament tecnològic la comoditat de la clau intel·ligent per proximitat en l’activació de la moto, per la qual cosa Zontes ha desenvolupat el seu propi sistema PKE que, en la darrera versió 2.5, permet arrencar la moto fins i tot amb la pila esgotada del comandament en forma de polsera, mitjançant un exclusiu sistema d’inducció aproximant-la a un punt concret sota el seient.
Una altra característica que diferencia la V350 d’altres models custom són els commutadors del manillar que tenen retroil·luminació per ajudar el seu reconeixement en conducció nocturna. Entre els nombrosos comandaments repartits a les agrupacions a banda i banda de les empunyadures, es compta amb botons per a l’obertura del tap del dipòsit i el seient, i un canvi de mapa en la manera de funcionament del motor entre Economic i Sport.
Un gadget ben rebut serà la doble presa de corrent USB que permet connectar un telèfon mòbil per a la seva recàrrega o com a navegador GPS sobre un suport al manillar. Les preses USB compleixen amb l’estàndard QC3.0 de càrrega ràpida que proporciona una potència màxima de 36W amb sistema de protecció davant de curtcircuits.
Respecte a la seva predecessora la V310, aquesta V350 estrena nous frens de disc de més diàmetre. El davanter creix des dels 300 als 320 mm amb la corresponent pinça d’ancoratge radial signada per J.Juan. Darrere també s’augmenta el diàmetre de 230 fins a 265 mm, i tot això acompanyat d’un sistema antibloqueig ABS. Novetat absoluta al tren posterior de la V350 és el basculant monobraç en fosa lleugera que substitueix l’anterior de doble braç amb parella d’amortidors tradicionals.
Amb el nou basculant s’adopta una nova llanta del darrere que es fixa a la boixa mitjançant 5 cargols facilitant el seu desmuntatge.
També canvia la forma del silenciós de sortida retallada i totalment recoberta per una motllura que protegeix de possibles cremades. Pel que fa a la suspensió, la V350 empra un monoamortidor hidràulic amb nitrogen a alta pressió disposat horitzontalment sota el motor. El moviment del basculant es transmet a l’amortidor mitjançant un sistema progressiu de bieletes. Per a la suspensió davantera s’empra una forquilla invertida amb barres de més secció (43 mm).
Altres “extres” a destacar de la Zontes V350 són les manetes amb regulació d’obertura i el respatller lumbar per al passatger. La nova Zontes V350 es distribuirà als punts Zontes al mes de novembre en colors negre o blanc al preu de llançament de 4.989 € (I.V.A. inclòs).

